FADDERSKAB

Frelsens Hærs skole for hørehemmede i Bangladesh

Vi støtter

FHB&U støtter Frelsens Hærs skole for hørehæmmede i Jessore, Bangladesh.

 

Der er to daglige undervisningshold på skolen. Den første er fra kl. 9 til 12 og den anden er fra kl. 12:30 til 16.

 

Der er 17 elever på skolen - 7 drenge og 10 piger. I børnehaveklassen er der 1 elev, 4 i begynderklassen, 3 i 1. klasse, 6 i 2. klasse og 3 i 3. klasse.

 

Der er to uddannede lærere underviser begge hold, for det meste mundtligt og nogle gange med tegnsprog. De samtaer med børnene i følgende fag: Bangla, engelsk, matematik, sociale færdigheder, naturvidenskab, religion og tegning. De følger det pensum, som regeringen har fastsat og går op til eksamen tre gange om året.

Skolen har to klasseværelser og en lille lejreplads, hvor dagen begynder med afsyngelse af nationalsangen og lidt gymnastik. Her afholdes også en årlig idrætsdag og en kultursamling.

 

Elever som bor langt væk fra skolen bliver afhentet og kørt hjem igen i en speciel elcykel.

Solstrålehistorie

Hasan er et hørehæmmet barn. Han blev født d. 17.8.11 og bor i landsbyen Kempular. Hans forældre ville indskrive ham i en normalskole, men han komme ikke ind fordi han ikke kunne tale. Hans mor havde hørt fra føreren af Frelsens Hærs elcykel, at Frelsens Hær havde en skole for hørehæmmede i Jessore. Selvom Hasan boede meget langt fra skolen, blev han optaget i børnehaveklassen da han var 5 år gammel. Efter to års skolegang har han lært at tale, læse og skrive. Nu er han blevet optaget i normalskolen i sin egen landsby og fortsætter sin skolegang der.
Forældrene er lykkelige og vi er stolte af ham og ønsker ham en god fremtid.

Fotos fra skolen

1018_001.pdf_Side_4_Billede_00010
1018_001.pdf_Side_4_Billede_0009
1018_001.pdf_Side_2_Billede_00013
1018_001.pdf_Side_1_Billede_0001
1018_001.pdf_Side_4_Billede_0008
1018_001.pdf_Side_4_Billede_0007
1018_001.pdf_Side_3_Billede_00012
1018_001.pdf_Side_2_Billede_00014
1018_001.pdf_Side_1_Billede_0003
1018_001.pdf_Side_2_Billede_00012
1018_001.pdf_Side_1_Billede_0006
1018_001.pdf_Side_1_Billede_0005
1018_001.pdf_Side_1_Billede_0004
1018_001.pdf_Side_1_Billede_0002